Het theater van Epidaurus

2 augustus 2018 - Epidavros, Griekenland

Als wij onszelf entertainen (of laten entertainen), kijken we vaak tv. Of Netflix. Of YouTube. Als de oude Grieken iets wilden beleven, gingen ze naar een toneelstuk. En de Romeinen? Tja, die keken naar gladiatoren. Het is maar wat je leuk vindt. Op deze plek, waar Peer en ik keihard (en vals) ‘vader Jacob’ hebben gezongen, om te horen of het galmde, werden vroeger toneelstukken opgevoerd. En mensen opgegeten door leeuwen. Maar vandaag niet. Want vandaag bezochten de Dammies het Epidaurus-theater. De rit ernaartoe duurde ongeveer een uur; maar in een bedje in de camper is dat prima te doorstaan.

Op de plek zelf hebben we ook nog door een klein, benauwd, maar wel leuk museumpje gelopen en, terwijl we bijna wegsmolten, althans dat vonden de kids dan, hebben we langs opgravingen gewandeld. En natuurlijk het theater. En echt wauw; als je beneden geluid maakte (zoals vader Jacob zingen/schreeuwen(: ) hoorde je dat in het hele theater. Ook kwamen we hier, op de bovenste treden, beschut door het kleine beetje schaduw, een Vlaams gezinnetje met twee meisjes tegen. We tipten hen onze camping en hebben de rest van de middag, toen we elkaar daar weer tegenkwamen, gezwommen met deze Cate en Eryn. En met Lisa uit Gelderland die op wedstrijdzwemmen zit. Onze andere campingvriendin. Op een plekje in de zee, op zo’n vijf (!) meter diepte, lagen een paar prachtige schelpen op een hoopje. Met een hap lucht en een paar keer klaren heb ik ze bijna allemaal opgedoken en we hebben de buit verdeeld. Even eten, en dan naar bed. Welterusten!!

Merel

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jule van Dam:
    7 augustus 2018
    o wat schrijft ze goed zegt opa. En laat ik het er nou mee eens zijn dat het heel leuk is om te lezen. Interessant zo'n theater (wij zagen er een in Aspendos bij Side in Zuid-Turkije, ook prachtig!) en daarna nog vriendinnetjes opduikelen en schelpen, ja dan is jullie dag weer helemaal geslaagd lijkt me!
  2. Marinette:
    7 augustus 2018
    Wat een gezelligheid in dat verre Griekenland! Martine ,milou en puck hebben vanavond bij ons gegeten.
    Wat spek op de barbecue , milou zei is dat steak we hebben ja gezegd en ze vond het maar wat lekker.verder gamba's en mosselen van de plancha . Met lekkere salades etc.
    Alles slaapt nu en op dit moment komt er een fris windje misschien koelet het wat af?
    Maar dat is vanavond al vaker gebeurt waait het 2 minuten en dan is het weer over.
    Dikke knuffel en tot schrijfs
  3. Marinette:
    Sorry gebeurd natuurlijk