hardcore kasteeluitje

9 augustus 2018 - Gialova, Griekenland

Als ik een luchtbed zou zijn geweest, was ik nu lek. Tjonge, wat steken die muggen hier. Zelfs onze super-de-luxe muggenspray hield ze niet tegen. En dus gingen we alweer vol muggenbulten/muggenbulden op pad. Dit keer lieten we ons naar boven door ene taxi brengen, en zijn we teruggelopen. Want, bovenop een heuvel vlak bij onze camping, ligt een heel mooi kasteel. Tijd om dat te bezoeken!

Zoals ik al zei waren we op de heenweg nog een beetje lui, maar daarna werd het ‘hard-core’ (volgens Peer dan) en ik was het voor een keertje wel met hem eens. Maar mooi was het zeker. Al kletsend liepen we helemaal naar de top en verwonderden we ons over het uitzicht. Alweer!

Ondertussen deed papa ook nog een goede daad; hij hielp een Nederlander die geen cash meehad en liet hem dat terugbetalen via Tikkie. Wat is de technologie toch een goede uitvinding! En vakantie ook! En kastelen!

De tocht naar beneden was mooi, door al die byzantijnse gebouwtjes, maar wel vermoeiend en we werden afgeleid door onze dorst. Een klein flesje water is natuurlijk niet genoeg met z’n 5en, dat hadden we moeten weten... Maar al gauw vonden we een tapje en we vulden onze bidon zo vol als hij kon. En weer door!

Voordat we naar de camping gingen om te vertrekken dronken we nog wat (wees gerust, gewoon fanta) en we deelden als voor-lunch een pizza met z’n allen. En toen gingen we echt op weg naar onze nieuwe camping ‘erodios’ in Gialova.

We aten aan de zee in het haventje van dat dorpje, dat we vanaf onze campingplek het makkelijkst over het strand konden bereiken, met de ondergaande zon in onze nek. Prachtig!

Merel

Van reisblog naar fotoboek