Muggen bij een grotkerk

7 augustus 2018

7 augustus. Na vier nachten op dezelfde plek vonden we het toch maar weer eens tijd om te verkassen. Dat betekent: al onze rotzooi in de camper dumpen, de kids erbij proppen en gaan. Dus zo ging het. We reden net zo lang door totdat we een goede supermarkt zagen, wat nog best lang duurde; bijna een uur. Maar toen waren we wel al bijna bij onze bestemming. De supermarkt had alles wat we wilden. Maar, toen ons karretje al halfvol was, kwamen we erachter dat dit een business-supermarkt was. Zoiets als de Sligro. En aangezien wij daar geen pasje voor hebben, reden we door totdat we een Lidl zagen. En toen waren we echt bijna bij onze camping.

Na nog 10 minuutjes rijden kwamen we inderdaad daar aan. Het was een prima camping; heerlijke douches, een zwembad, grote plekken, warm water en muggen. Heel veel muggen. Dat was dan wel weer een beetje jammer.

Dus, vol met muggenbulten (of muggenbulden volgens Zoë) gingen we naar een grotkerk. Die was gebouwd in een grot in een rotswand, op een verafgelegen plek. Het was best een eindje wandelen, maar wel leuk. Toen we aankwamen hebben we even rondkeken en we wilden een kaarsje opsteken voor Sjef en mevrouw Nilsson, ons konijn. We hebben namelijk een paar dagen geleden te horen gekregen dat ze is overleden; uit ouderdom, maar ook wel door die hitte in Nederland. Maar dat kon niet; er waren wel kaarsen, maar geen aanstekers of andere brandende kaarsen. Maar even aan ze denken kan altijd. Terwijl we ons bleven verwonderen over de mooie natuur in de kloof liepen we terug naar de camping. Daar aangekomen aten we wat en gingen we slapen. Welterusten!

1. Marinette:
    13 augustus 2018
    Wat vervelende berichten, verkeerde super markt, konijn dood, geen vuur om kaarsjes aan te steken.
    Maar bovenal MUGGENBULTEN. Daar zijn er bij jullie een paar erg gevoelig voor. Zoë en Kaatje of zit iedereen onder, ja je hebt van die gemenen die elk bloed lekker vinden.
    Toch maar blijven genieten, doen wij in iedergeval van de blogs.
  2. Jule van Dam:
    13 augustus 2018
    Komen jullie ook eens bij de Lidl! En jammer dat Pipi ( of hoe heet het overgebleven konijn ook weer) nu geen gezelschap meer heeft...
    Lekker weer genieten daar!