Mountainbiken dóór een rivier

11 augustus 2021 - El Castillo, Costa Rica

Mountainbiken, dat stond vandaag op het programma! Niet per se de lengte van onze route was indrukwekkend, maar het landschap zeker wel. We vertrokken vanuit ons hotelletje en raceten al gelijk de eerste heuvel af. Door het dorpje El Castillo, waar we ook gelijk even ontbeten, en toen door naar het begin van het mountainbike-pad. Die waren we nog niet eens een kilometer lang aan het berijden, toen we opeens een rivier tegenkwamen. Geen lullig stroompje, een rivier. Óp ons pad. Met hulp van twee gidsen (overigens niet de onze, maar gelukkig had een Spaans stelletje wel hulp ingeschakeld) staken wij en de fietsen de rivier over; Zoë en Merel hielden er pijnlijke voeten aan over, de rest van de Dammies natte schoenen. De route zelf was ook geen koekie, met een hoop hellingen. Toen na 12 kilometer Peer en Zoë er genoeg van kregen, namen die even een pauze terwijl Merel met papa en mama nog een stukje doorreed. Heerlijk en vermoeiend was het! En al die tijd (uiteindelijk toch wel 30 kilometer) bleven we een prachtig uitzicht  houden op de Arenal-vulkaan.

1. Jule van Dam:
    14 augustus 2021
    Daar zullen jullie honger van gekregen hebben! En wat worden we verwend met verhalen deze vakantie.
  2. Lian en André:
    16 augustus 2021
    Lekker tochtje met de mountainbike om zo'n wilde rivier over te steken