Slapen in de jungle

10 augustus 2015 - Tissamaharama, Sri Lanka

We werden door onze chauffeur afgezet in Tissa. Bij de supermarkt werden we opgewacht door de safari-jeep van ons kamp. Hij bracht ons naar het tentenkamp. Dat was heel cool, met olielampjes langs de kleine zandpaadjes. We konden maar kort rondkijken, want al snel gingen we op safari. We zagen veel dieren: Olifanten, Wilde zwijnen, een Mariboe, Herten, Krokodillen, Reigers, Kingfishers, Apen, en een Mangoest. Maar geen beer of luipaard.
Onze chauffeur zei dat hij zijn best ging doen, maar we hadden geen vertrouwen meer. Op een gegeven moment stopten we bij een meertje. Een luipaard? Nee, een Mariboe en een zwijn. De mensen in de andere jeep wezen opgewonden naar een punt. Hij was moeilijk te zien, maar toch: een luipaard. De motor werd stilgezet en verwonderd keken we naar de wilde kat. Hij liep, op een manier hoe alleen luipaarden dat kunnen, richting het water. Daar begon hij te drinken. Niet meer dan 15 meter van ons vandaan. We konden zijn snorharen zien. Zelfs onze gids vond het bijzonder, want een drinkend luipaard, dat zag je zoals hij het zei: ‘Only one time in a month!’ Na een kwartiertje stonden er wel vijftig jeeps om ons heen. Dat was een beetje héél veel, dus gingen we terug naar het kamp. We moesten voor half zeven terug zijn, anders mocht de jeep én de gids drie dagen niet meer in het park komen. We waren nét op tijd. Opeens kwam er en olifant uit de bosjes. Hij stoof op de jeeps af. Die schoten allemaal naar achter. De olifant ging met zijn slurf naar een jeep achter ons. Onze chauffeur zag zijn kans en schoot ervandoor. We kwamen veilig aan in ons kamp. We sliepen tussen de dieren.
--------Merel--------

1. Jule van Dam:
    16 augustus 2015
    Ongelooflijk zegt opa! En gelijk heeft hij. We genieten van jullie verhalen!
  2. AJ:
    16 augustus 2015
    Echt veel coole dieren gezien jullie! Het lijkt daar de Beekse Bergen wel! :-)
  3. Jule van Dam:
    17 augustus 2015
    Beekse Bergen? Dan komen ze natuurlijk ook even bij ons in Goirle aan!