Tjoek tjoek met de trein!

6 mei 2018 - Borjomi, Georgië

Vandaag begon voor de Dammies in het luxe, nou ja, kitch-hotelletje voor Russen. Als er dan een lachje van afkon, begonnen ze in het Russisch tegen je te lullen. Tja, dat verstaan we niet! En laten we de oliesjeiken uit het midden-oosten niet vergeten. Gelukkig zeiden die niks, maar ze zaten wel naast ons in de grote eetzaal. Na een ontbijtje zijn we met een auto naar een treinstationnetje gereden. Dat moest best snel; de trein, of beter het treintje, gaat maar twee keer per dag en dat is om 7:15 en 10:50. 's Ochtends!! Wij gingen natuurlijk voor dat tweede. De Dammies zijn niet zo goed in vroeg opstaan...

De reis was echt mooi; dwars door het Georgische landschap met al die mooie bergen en bomen en planten en rivieren. We stapten na ongeveer een uur, dat we o.a. hadden gevuld met kaartspelletjes, uit bij het station Tsemi. Nou ja, station? Een verlaten gebouwtje met een grasveld ernaast. We zijn door dit stadje, dat ook vrij verlaten leek op zondag, gaan lopen op zoek naar een restaurantje. We vonden er geen. Wel een gammel busje, dat je van Tsemi naar ons eigen stadje, Borjomi, kon rijden. Het ov van Georgië!

Na dit ritje zijn we maar in Borjomi gaan eten en daarna doorgelopen naar een soort amusementspark. Inclusief attracties (al waren die bijna allemaal gesloten) en klimbos! Dat laten we natuurlijk niet aan ons voorbijgaan!

Terwijl de kids zich uitleefden zaten papa en mama lekker op een bankje. Daarna zijn we naar natuurlijke zwavelbaden gewandeld. Die hoorde bij het park, maar het was wel een stevige wandeling! Chillen in die warme (stinkende!) baden hadden we wel verdiend. Daarna zijn we naar een restaurantje getaxied door een oud mannetje in een oude wagen en daar hebben we gegeten. Dan naar het hotel: ff chillen, lezen & dan naar bed!

~ Merel

1. Jule van Dam:
    8 mei 2018
    Klinkt weer als goeie mix van beweging en chillen!