Sprookje, grotten en goud! (Veel goud!)

5 mei 2018 - Borjomi, Georgië

We werden wakker in ons geweldige sprookjes-wereld hotelletje en na het opstaan en douchen zijn we gaan ontbijten. Het bleef mij maar verbazen; alles was tot in de details uitgewerkt en elke stap die je zette zag je wel iets nieuw of geks. Echt fantastisch!

Terwijl de kids aflevering 3 van wie is de mol keken (we herkenden alles, want daar zijn wij ook geweest!!)  voldeden papa en mama hun koffie-verslaving; want volgens ons is die zeker aanwezig. Daarna zijn we met de auto naar Gori, de geboorteplaats van Stalin, gereden, waar we ook (heel lekker) hebben geluncht. Met volle maag zijn we naar grotwoningen geracet, want vergeleken met de tijd die we deden om uit Tbilisi te komen was het niks! Wat een drukte en rare wegen in die stad; je gaat toch geen afslag maken die bijna 180 graden de andere kant op is?!

De grotwoningen waren heel gaaf. We hadden een rondleidster (die overigens vrij grappig en deels onverstaanbaar Engels sprak) waardoor we ook wisten wat we aan het bewonderen waren en dat maakte het extra cool!

Hierna reden we naar ons hotelletje. Nou ja, hotelletje? Kuuroord is een beter woord! De kids wilden heel graag één hotelletje met zwembad en het leek papa en mama wel grappig om voor één keer in zo'n Russisch, kitcherig hotel te zitten. Want dat was het, kitcherig. Echt niet normaal; gouden pilaren, marmeren vloeren, gouden lampen, gouden gordijnen, lelijke schilderijen en een verschrikkelijk grote, ongezellige eetzaal met alle hiervoor genoemde elementen en vooral veel Russen. En buffet-eten dat zelfs papa en mama niet zo lekker vonden! We zullen ons gratis maal dat we voor morgen hebben maar niet gebruiken.... Daarna zijn we gaan slapen in onze (kitscherige) hotelkamers. Welterusten en tot morgen!

Merel

1. Jule van Dam:
    7 mei 2018
    Van de bling-bling naar de grotten. Wat een overgang! liefs
  2. Marinette:
    7 mei 2018
    Wacht nog op een foto van het sprookjes hotel.
    Wat een geweldige vakantie.we gaan ook nog eens de aflevering van wie is de Mol bekijken