Proost.

10 mei 2018 - Tbilisi, Georgië

Goedemorgen! Vandaag is onze laatste dag in Kutaisi, want we gaan weer terug naar Tbilisi om daarna weer terug naar huis te gaan :(. Dat betekent weer een reisdag.. Maar de Dammies waren vrij goed gemutst en zo begon de dag! En zeg nou zelf, als we ook nog wat bezienswaardigheden gaan kijken vandaag, valt het allemaal wel mee. Dus dat deden we.

In Kutaisi hebben ze hele lekkere ijsjes. Geen kut-ijsie dus! (Haha supergoede grap) Maar van een ijsje wilden wij wel even genieten! Papa en Mama wilden liever een kopje koffie van Lavazza (begrijpen jullie dat nou?)

En na deze voor iedereen lekkere start van de dag wandelden we naar een kathedraal, op de top van een heuvel. Tegen beter weten in kozen we zelf een route, maar aangezien ons richtingsgevoel niet t beste is, duurde het vrij lang. Maar toen waren we er! Een mooie kathedraal, waar we natuurlijk ook even binnen zijn geweest, en een kaarsje opgestoken. Daarna zijn we met de taxi teruggegaan, want we hadden echt geen zin meer om helemaal terug te lopen! (Althans, dat vonden de kids..) We zijn ook nog naar een schattig, maar groot marktje gegaan, waar geen toeristen kwamen. Behalve wij dan. We kochten wat kersen en aardbeitjes en daarna zijn we gaan rijden naar Tbilisi. Onderweg zijn we gestopt in een restaurantje langs de weg om te lunchen. Daar kreeg papa heel verdrietig nieuws; zijn mede-oprichter en 18 jaar lange compagnon in NTCS is vanochtend overleden in zijn slaap. Wij vonden het heel lastig om papa verdrietig te zien maar we hebben er samen toch nog een mooie dag van gemaakt. 's Avonds hebben we gegeten en geproost. Op Sjef.

Tot morgen.

~ Merel