Brutale apen

30 juli 2015 - Dambulla, Sri Lanka

We werden wakker, toen gingen naar de grottempels.
Onderweg kochten we bloemen.
We stonden te kijken naar een babyaapje toen er plots een aap mama’s bloemen uit haar handen griste. Mama gilde omdat ze schrok.
--------Zoë/Peer--------

We gingen dus zonder bloemen verder. In het begin had iedereen wel een bloem, maar op het eind hadden alleen lokale mensen, die van de apen wisten, nog een bosje bloemen. Wel waren er mensen met paarse bloemen, want kennelijk lusten de apen die niet. Wij liepen zònder bloemen de tempel in. Als eerste was er een ruimte met een grote, liggende Buddha. Eromheen zaten andere Buddha’s. Er is een regel dat je nooit met je rug naar een Buddha mag staan, maar dat was in deze ronde ruimte erg moeilijk. Naast deze grot was, wat ons verbaasde, een Hindoeïstische kamer. Daar hebben we alleen maar naar gekeken, want de wierook hield ons buiten. In de andere kamers waren ook Buddha’s te zien, maar het waren er veel te veel om over allemaal te vertellen. Maar een ding is zeker: allemaal waren even indrukwekkend. We hebben na deze tempels ook nog een wandeling gemaakt, maar dat wordt duidelijker als je naar de foto's kijkt.

Door Merel.

1. Jule van Dam:
    2 augustus 2015
    Wat een pech met die bloemen! Nog een geluk dat de aap mama niet beet, zoals de aap op Bali die de portemonnee van opa Léon wilde stelen. Dat heb je voor bloemen niet over!
    leuk dat jullie samenwerkten bij dit verhaal. Zo krijgen Peer en Zoë ook routine. Veel liefs van ons tweeën!
  2. Roodvoetsjes:
    3 augustus 2015
    Ik heb van apekool gehoord en natuurlijk bloemkool die je kunt eten, maar apen die bloemen eten zijn nieuw voor mij!