Wandelen, watervallen, wespen

27 juli 2023 - Magome, Japan

Na het ontbijt stond een wandeling in de Atera Valley gepland, 7 km lopen langs watervallen en een rivier. Het eerste deel liepen we helaas op een weg van asfalt, maar toen we bij een prachtige zwemplek aankwamen waren we dat al snel vergeten. Het water was fel blauw en we keken, al zittend op een rots, uit op een watervalletje. Het zwemmen was heerlijk - beetje koud, maar na het wandelen was dat heerlijk verkoelend - behalve dat als we uit het water stapte er een zwerm horzels achter je aan kwam. We weten eigenlijk niet goed wat voor dieren het waren, alleen ze staken je uit het niets en volgden je als je uit het water klom. De beten deden best pijn, maar vormden geen langdurige bulten. Het was vooral gewoon irritant. Na de  zelf meegenomen lunch liepen we door en vervolgde onze tocht zich op een natuurtrail. We moesten oppassen voor slangen (we hebben er 2 gespot) en er hingen bellen langs de weg die gerinkeld moesten worden tegen de beren. Eenmaal terug in het hotelletje badderden we nog wat in de onsen en vertrokken we weer naar onze slaapmatten.

Zoë

1. Jule van Dam:
    4 augustus 2023
    De drie W's deze keer, al waren die wespen dan waarschijnlijk horzels! Die onsen gaan jullie nog missen als jullie terug zijn. Liefs.