Prachtige cenotes

11 juli 2017 - Cancún, Mexico

De dag begon net als gister weer lekker vroeg. Om 6 uur 's ochtends was de hele familie uit de veren. De kinderen sprongen meteen in het zwembad om daar vervolgens twee uur te blijven. Toen waren papa en mama het zat en vertrokken we naar de cenotes. Dat zijn natuurlijke 'watergaten' zowel boven als onder de grond en vaak erg diep. Het park waar wij naartoe gingen bevatte 3 cenotes, allemaal op een andere manier super leuk. De eerste was een vrij kleine, ronde cenote van wel 60 meter diep. Hij lag laag, omringd door hoge rotsen waardoor je eerst naar beneden moest klimmen om er te komen. Ook waren er, voor echte waaghalzen, 3 plateaus waar je af kon springen. Deze waren 14, 10 en 8 meter boven het wateroppervlak! Peer, Merel en Marcel durfden het aan. (Er zijn filmpjes van!)

De tweede cenote was groter, en er was een zeven meter hoge zippline waar je vanaf kon gaan om vervolgens in het water te landen. Ook hier zijn filmpjes van gemaakt.

De derde en laatste cenote was ondergronds en prachtig. Er waren vele stalagtieten en -mieten. De bodem  was hier 6 tot 10 meter diep. Met onze snorkelmaskers op was het nog mooier. Plotseling zag Merel een lichtinval toen ze weer eens naar beneden zonk. Papa durfde het aan en zwom,onder alle boven en onderwater stalagtieten en stalagmieten door en kwam uit in een prachtige, kleine grot, waar je dus alleen kon komen door kopje-onder te gaan. Papa leed Merel er heen en samen brachten ze ook Peer en Zoë in deze geheime grot. Het was er prachtig, maar wel een beetje eng want je moest lang je adem in kunnen houden als je terug wilde.  Die avond aten we in een dorpje . Het restaurant lag op de eerste verdieping dus hadden we een mooi uitzicht. We bestelden nachos met guacamole, die aan onze tafel werd gemaakt. Het was een superleuke maar vermoeiende dag. Kijk zeker naar de filmpjes en foto's!