De geheime rivier...

12 juli 2017 - Playa del Carmen, Mexico

De Rio Secrecreto... wat is dat nou weer? Nou, dat zal ik je vertellen. Het is Spaans en  betekent de geheime rivier. Maar wat het écht is? Dat gingen de Dammies vandaag uitvinden. Papa wist er al een paar dingen over. Een ondergrondse rivier die pas tien jaar geleden is ontdekt, stalagtieten en stalagmieten bevat en waarschijnlijk miljoenen jaren oud is... Dat klinkt spannend! Met de huurauto reden we er naartoe. Vervolgens werden we met een busje naar de rivier toe gebracht. Even wachten en toen.... Daar was onze vrolijke en gezellige gids Carlos, die ons wetsuits, een helm en een lamp gaf. Zo stapten, we samen met een ander gezin, het avontuur tegemoet. De eerste ruimte waar we kwamen was al meteen mooi. Grote stalagtieten hingen aan het plafond. Eerst nog een beetje uitleg en toen volgden we Carlos over een smal, rotsig paadje die alleen verlicht werd door onze hoofdlampen. We kwamen uit bij een klein poeltje waar we in sprongen. Zo gingen we verder, een geweldige tour tussen prachtige stalagtieten en -mieten. 2 uur lang zwommen en liepen we door dit geweldige stukje natuur. Het was echt fantastisch!! We mochten helaas geen fotocamera mee in de ondergrondse rivier, en alle foto's die de fotograaf die mee was gegaan had gemaakt kosten heel veel geld en staan op de computer. Ik hoop dat we deze later kunnen toevoegen en dat jullie toch een beetje een idee hebben van hoe mooi het was! Groetjes van Merel

1. Jule van Dam:
    14 juli 2017
    Dat is leuk wakker worden met zo'n spannend verhaal! En goed geschreven ook vindt opa! Eerst een grotto secreto en nu weer een dito rivier. Beter nog dan chillen. Liefs voor jullie vijven van ons tweeën.
  2. Marinette:
    14 juli 2017
    Eerst cenote, diep duiken en je bent weer in een andere cenote
    En nu een geheime rivier aan het avontuur komt geen eind.
    Al zou de vakantie nu saai worden ( geloof dat niet)
    Hebben jullie nu al veel om te vertellen!
    Dikke knuffels van ons