Wandelen

2 augustus 2015 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag begon, onder luid protest van de kinderen, met een wandeling door de buurt. Een buurman uit het dorp wilde ons wel begeleiden. We liepen eerst naar zijn huis, en onderweg wees hij bijna alle huizen aan met: ‘Here lives my sister.’ ‘This is the house of my other sister’ of: ‘Look! Thats my oldest sister!’
Toen we uiteindelijk toch bij zijn huis aankwamen gingen we meteen de achtertuin in. Een groepje kinderen, waaronder zijn zoon, en dochter van elf die een kop kleiner is dan ik, volgde ons. We liepen, nou, klommen, steeds verder zijn tuin in terwijl hij alle bomen aanwees en ik brak Engels uitlegde wat het was.
Na deze kleine tocht (zijn tuin is echt megagroot) nodigde hij ons uit op de thee. Dat aanbod sloegen we natuurlijk niet af.
Zoë en Merel dronken braaf hun thee op, maar Peer vond de zoon van onze gids leuker. Toen ook Peer een paar slokken had gedronken bracht de gids ons naar de rijstvelden. Een rondje, en toen weer terug naar ons hotel.
Na een tijdje te hebben gezwommen gingen we nog even naar de stad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jule van Dam:
    7 augustus 2015
    Merel, ik dacht dat ik al een grote familie had, maar die gids had misschien nog wel méér zussen! Leuk dat Peer met het zoontje van de gids speelde. En verbazingwekkend dat jij en Zoë zo braaf thee dronken. Beleefd hoor!