Vis en Vrienden

21 juli 2015 - Negombo, Sri Lanka

We werden wakker toen gingen we ontbijten toen gingen de kinderen zwemmen. In de avond gingen we met onze oude buren eten.
...peer...
Ik heb nog niet verteld dat ik hier een vriendin heb gemaakt. Haar naam is Amy, en zoals je hoort is dat niet bepaalt Nederlands. En dat klopt, ze komt uit Engeland. Best gek eigenlijk, het stikt hier van de Nederlanders, en ik ben bevriend met een Engelse. Wel een aardige Engelse. Een Engelse die van loomen houdt. (Als je niet weet wat dat is: van elastiekjes armbandjes en andere figuurtjes maken) Ik heb samen met haar een heel leuk regenboog-armbandje gemaakt, en ze heeft voor mij ook nog een roze-blauw armband gemaakt. Ik heb de hele tijd met haar gezwommen. Dit was mijn stukje over vandaag,, nu mag iemand anders over bijv. De vismarkt schrijven.
 --------Door Merel------------
Vandaag gingen we ook nog naar de vismarkt.
Toen we op het strand liepen had Peer een vissengebit gevonden.
We liepen verder,en we zagen heel veel netten met ook heel veel vissen er op.
Er waren mannen met manden daar lag vis in ze brachten het vis naar matten, om het daar te laten drogen.  De vrouwen van de vissers moesten het verspreiden op die matten. Na een paar maanden werden die vissen naar de kraampjes gebracht
Daar werd het verkocht.
-------Zoë--------

1. Marinette:
    24 juli 2015
    Dat is nog eens wat anders dan garnalen en kleine krabbetjes in Zoutelande. jammer dat je het vissengebit niet mee kunt nemen, dat gaat nl erg stinken!