Eerste dag in Sri Lanka

20 juli 2015 - Negombo, Sri Lanka

20 juli

Om half tien begon onze dag met ontbijten. Er waren cakejes, tosti’s en ook geperstewatermeloenmilkshakes*. Maar door de Dammies werd er niet heel veel gegeten, want Zoë en papa voelden zich allebei niet lekker. En Peer en ik vonden het véél leuker om naar het zwembad te kijken en te fantaseren wat we daar gingen doen. Toen we klaar waren sprongen we dus ook meteen in het water.
De rest van de dag was eigenlijk best wel saai, tenzij je geïnteresseerd bent in kinderen die elkaar onder water duwen om de meeste opduikdingen** te verzamelen.
Voor papa en Zoë was het saai, en voor papa helemaal toen Zoë zich weer beter voelde en met Peer en mij kwam zwemmen. In de middag aten we friet, althans, mama, Zoë, Peer en ik, want papa lag nog steeds op bed. In de avond gingen we op zoek naar een restaurant.
Onderweg kwam papa natúúrlijk een bekende tegen. Wat dat betreft is het maar goed dat we op de andere vakanties geen blog bij hebben gehouden, anders zouden jullie net zo gek worden als ik. Toen papa eindelijk klaar was met kletsen liepen we naar het pannenkoekenrestaurant. Daar aten we, en daarna gingen we weer naar ons hotel. Er zijn veel foto's gemaakt, die staan ook op onze blog.
Dat was het!

*let op! Dit is een zelfverzonnen woord!
** Waarschuwing! Dit woord is niet officieel!

Door Merel

1. Lars:
    Hoi merel (en de rest)
    Dat wordt vast een hele leuke vakantie.
    Ik heb zelf ook een leuke dag achter de rug.
    Ik ben eerst met Reinoud gaan hardlopen.
    We zijn onderweg brood gaan halen
    Ik heb eigenlijk nog niet verteld waar wij zijn.
    Wij zitten in Frankrijk.
    De plaats waar we zitten heet Les Gets.
    Helaas kunnen we niet skiën want het is geen winter.
    Maar het is heerlijk warm.
    We zijn gaan zwemmen in een meer waarvan het water uit de bergen komt.
    Dat water was lekker warm.
    Daar zaten salamanders die een oranje buik hadden.
    We hadden er veel gevangen.
    Maar toen ik op zoek naar salamanders ging gleed ik uit en mijn beste zonnebril was kapot.
    Nou, ik hoop dat jij niet zo onhandig bent als ik.
    Fijne vakantie verder.
    ps:ik heb een kaart gekocht die ik naar je ga sturen
    ✖✖✖liefs Lars
  2. Lars:
    Hoi merel (en de rest)
    Dat wordt vast een hele leuke vakantie.
    Ik heb zelf ook een leuke dag achter de rug.
    Ik ben eerst met Reinoud gaan hardlopen.
    We zijn onderweg brood gaan halen
    Ik heb eigenlijk nog niet verteld waar wij zijn.
    Wij zitten in Frankrijk.
    De plaats waar we zitten heet Les Gets.
    Helaas kunnen we niet skiën want het is geen winter.
    Maar het is heerlijk warm.
    We zijn gaan zwemmen in een meer waarvan het water uit de bergen komt.
    Dat water was lekker warm.
    Daar zaten salamanders die een oranje buik hadden.
    We hadden er veel gevangen.
    Nou, ik hoop dat jij niet zo onhandig bent als ik.
    Fijne vakantie verder.
    ps:ik heb een kaart gekocht die ik naar je ga sturen
    ✖✖✖liefs Lars
  3. Marjolein:
    20 juli 2015
    Hoi Merel, klinkt best leuk: geperste watermeloenmilkshakes, pannenkoeken en de hele dag zwemmen! Zijn er ook " enge " of leuke beesten? Anders dan in Nederland? Groetjes aan de rest, hopelijk allemaal weer beter.
  4. Jule van Dam:
    21 juli 2015
    Dit verhaal smaakt naar meer en de foto's ook! Beterschap aan Marcel, liefs aan allemaal van opa en mij!
  5. Linda Suijkerbuijk:
    21 juli 2015
    Hoi allemaal,

Wat schrijven jullie leuke stukjes!
    Leuk om jullie reis zo te volgen.

Veel plezier nog.
    Beterschap voor Marcel.
  6. Roodvoetsjes:
    26 juli 2015
    Hé MPZ!

Is "opduikdingen" geen officieel woord? Wij duiken ze hier ook op hoor! (Inclusief onderwater duwen van broertje en zusjes)

Veel plezier nog! teun