Hindoes in het Nederlandse fort

26 juli 2015 - Nilaveli, Sri Lanka

Toen we vandaag wakker werden pakten we meteen onze spullen in. Daarna vertrokken we naar ons nieuwe hotelletje. We werden vervoerd met twee tuk-tuks (Ja, dus, Teun), een voor de koffers en een voor de ons. Toen we aankwamen sprongen we meteen in de zee. Het water was warm, er waren hogen golven en geen kwallen. Kortom, de fijnste zwemplek die er is. We waren nog druk aan het spelen toen papa en mama ons riepen voor het middageten. We aten bij het restaurant naast ons, en die hebben een zwembad! Ook tijdens het wachten op de rijst en spaghetti werd er dus volop gezwommen. Na het middageten vertrokken we naar de stad. We lieten ons brengen door dezelfde tuk-tuks als vanochtend. In het stadje, Trincomalee, staat een Nederlands fort. Natuurlijk gingen we daarheen. Na die wandeling liepen we naar een Hindoetempel, en dat was heel mooi. Voor de ingang stond een groot, blauw beeld en die had vier armen. Er was een boom met allemaal houten wiegjes eraan. Dat is een soort bijgeloof als je kinderen wil krijgen, want dan bidt je bij die boom en volgens de Hindoes werkt dat. Er was ook een ander bijgeloof, namelijk het kokosnootgooien. Dan gooi je een kokosnoot tegen een muur en als die breekt, dan is er niks aan de hand. Maar spat hij niet uit elkaar, dan krijg je ongeluk. Zeggen ze. Er was ook een Hindoestaanse familie die met ons op de foto wilde. Ik mocht het kleine baby'tje vast houden! Wij hebben natuurlijk ook foto's gemaakt.

We hebben ook nog wat gekeken op een markt, en daarna liepen we naar het Dutch Bank Café. Daar hebben ze zelfs frikandel! Wij namen gewoon friet. We werden door de tuktuk opgehaald en toen gingen we slapen, met zijn allen in één hutje op het strand.

---------Merel--------

1. Jule van Dam:
    28 juli 2015
    Goeie Nanny zou je zijn Merel! Leuk ook om te zien dat de kleren van kinderen uit Sri Lanka best veel lijken op die van Nederlandse kinderen. Zoë en het meisje zouden gewoon kunnen ruilen denk ik!
    Leuk verhaal weer Merel! En luxe dat je kunt zwemmen terwijl je op de frites wacht! Liefs, van opa en oma.
  2. Roodvoetsjes:
    31 juli 2015
    Leuk verslag weer, Merel!
    Ik heb wel een Tip voor de aanstaande ouders daar: "geen kokosnoot gooien", dan heb je ook geen kans op ongeluk!
  3. Roodvoetsjes:
    31 juli 2015
    Wij waren gisteren ook bij een restaurant met zwembad, alleen hadden we geen zeemleren en handdoeken mee, dus mochten Kiki, Pluk en Tip niet erin van ons. Toen hebben we ons tijdens het (korte) wachten weer vermaakt met onze favoriete bezigheid: "wespen vangen in omgekeerde wijnglazen"