Picture-perfect

31 juli 2021 - Uvita, Costa Rica

Een ‘picture perfect’- waterval, zo stond in de reisgids. Na een ochtendwandelingetje van drie kilometer met leuke kapucijnaapjes langs de kant, wilden wij dat wel met onze eigen ogen zien! Rond het middaguur kwamen we aan bij het begin van de route naar dit natuurspektakel. Dat was dom; de weg was namelijk lang en zwaar, en in de middag is de zon natuurlijk het felst.. Toch wilden we ons absoluut niet in het toeristenwagentje voor watjes laten vervoeren: dan lopen we liever! Maar wel zwaaar..

Na die tocht was de prachtige waterval daarom een geweldige beloning. Metershoog, met mooie stukjes groen ertussendoor. Een enorm verschil met die waterval van een paar dagen geleden, zo groot en indrukwekkend. Ondanks het ontbreken van een natuurlijke glijbaan bij deze variant, vermaakten we ons prima. Met een beetje klimmen konden we van een stukje rots afspringen, en Dammie nam de kinderen mee op een tweede tocht: we klauterden onder de waterval door, waarbij we moesten oppassen dat we niet iets te veel naar achter uitstaken; anders deed de hoeveelheid water die op je neerkletterde gewoon píj́n.

Zoals de waterval het doel was op de heenweg, zo hielp de gedachte aan een lekkere lunch ons door de ook al zo vermoeiende terugtocht. Die kregen we; in een mooi restaurantje aten we heerlijke frietjes, calamaris en pizza - met een gelukkige en ook trotse bijsmaak!

Merel

1. Marinette:
    2 augustus 2021
    Fijn om te lezen dat jullie avontuurlijke klimpartij goed is verlopen!
    Geniet van de jungle!
  2. Martine:
    Prachtig !
  3. Jule van Dam:
    2 augustus 2021
    Dank voor weer een geweldig verslag van een geweldige tocht!
  4. AJ:
    2 augustus 2021
    Geen toeristenwagentje = echte bikkels!
    Coole waterval hoor, veel gaver dan 'old school raften' :-)
    Genietze daar!
  5. Peter:
    3 augustus 2021
    Karin gefeliciteerd met jou verjaardag groetjes Anja en peter
  6. Lian en André:
    3 augustus 2021
    Karin ook nog gefeliciteerd met je verjaardag en geniet maar van jullie vakantie.
    Lekker die waterval is dat water goed van temperatuur.