Vulkaanwater

8 augustus 2021 - La Fortuna, Costa Rica

We begonnen deze ochtend rustig; in ons kleine, gezellige hutje bakte papa vertrouwde eitjes als ontbijt en we hingen lekker rond het zwembad. Voor de lunch vertrokken we naar La Fortuna, een redelijk groot dorpje aan de voet van de Arenal-vulkaan. Die was vandaag niet onze bestemming overigens, want we wilden graag een bezoekje brengen aan een, naar verluid, grote waterval een stukje verderop. 500 treden (naar beneden, dat was nog leuk) leidden ons naar het 70 meter hoge geweld. Met enorme vaart donderde de waterval naar beneden, en onze vele pogingen om dichterbij te zwemmen werkten dus ook niet; de stroming was veel te sterk. We koelden nog even af in de poeltjes een klein stukje verder stroomafwaarts, om ons voor te bereiden op de 500 treden omhoog…

De vulkaan bij La Fortuna is niet alleen een mooi plaatje, maar dient ook als natuurlijke kachel voor het water in de vele ‘hot springs’, die overal langs de route van het door de vulkaan opgewarmde water liggen. Tientallen luxe resorts maken maar al te graag gebruik van dit hete, heerlijke water, en adverteren enthousiast met hun warme baden - en terecht. Bij een van deze tenten gingen we naar binnen, en dat was genieten! Maar liefst acht baden waren er, mooi afgewerkt en tussen de natuur, met allemaal een verschillende temperatuur. ‘Ik wil hier voor de rest van mijn leven blijven’, verzuchtte Peer, terwijl hij heerlijk lag te chillen in een van de warmste varianten. Helaas brak toch na twee uur het avondeten aan, wat overigens ook lekker was - maar niet zo heerlijk als de thermale baden!

Merel

1. Martine:
    11 augustus 2021
    Leuk Merel! De Westerschelde is toch een stuk frisser, zal wennen worden voor Peer. Niet dat dat hem (of overige Dammies) zal weerhouden om hier ook lekker het water in te duiken haha
    Liefs
  2. Jule van Dam:
    11 augustus 2021
    En waren jullie niet bijna gekookt? Hopelijk gedraagt de vulkaan zich verder..