Sicilië!

10 mei 2016 - Modica, Italië

Hallo iedereen, we gaan weer verder met de blog! Deze meivakantie zijn we in Sicilië, Italië. We zijn hier nu al een week, dus in deze blog gaan we even alles samenvatten.​We zijn dinsdag vertrokken met het vliegtuig. Onze vlucht ging naar Catania, een van de grootste steden in Sicilië. De huizen in deze wijk waren oud en mooi, maar zagen er toch wat arm uit door de afgebladderde verf en gammele balkonnetjes. Ons appartement was precies zo. Toen we aankwamen was het laat, dus na de frietjes (die niet erg lekker waren, de pizza's zijn beter) zijn we meteen naar bed gegaan. De dag daarna zijn we wat gaan wandelen in het stadje. Niet echt bijzonder, maar het overheerlijke Italiaanse ijs maakte het helemaal goed. Verder hebben we wat gerust, want de volgende dag gingen we iets heel speciaals doen. Op anderhalf uur rijden van de stad ligt namelijk een vulkaan. De Etna is de grootste nog actieve vulkaan in Europa. En het leek ons wel een leuk idee om die te beklimmen. De tocht over de hard geworden lava was heel speciaal, maar hoewel het een vulkaan was, werd het steeds kouder en kwamen we steeds weer sneeuw tegen. Bij de krater was het prachtig, maar wel heel heel heel koud. Daarom gingen we snel weer terug naar het dal. Dat was de laatste dag in Catania, na deze stad reden we naar Modica. Zoë verteld verder.
--------------------Merel---------------------

hoi in ons hotel hebben we een huisje dat Iris heet, er is een zwembad dat heel koud en groot is. Het is een huisje met twee kamers een badkamer en een slaapkamer, er is een veerbed waar je hoog op kan springen. De eerste dag zijn we naar het stadje Modica gegaan daar hebben we gegeten. De tweede dag zijn we naar een watermolen het was er knus. De derde dag zijn we naar het strand gegaan we hebben er lekker gegeten. Vandaag gaan we chillen.

Zoë

1. Jule van Dam:
    10 mei 2016
    Wat leuk dat jullie weer aan het bloggen zijn! we hadden al wel wat door de telefoon gehoord, maar deze verhalen zijn erg leuk en de foto's ook. Ik zal het straks meteen aan opa laten lezen maar hij is gras aan het maaien en iemand die werkt moet je niet storen! Veel liefs allemaal.
  2. Jule van Dam:
    14 mei 2016
    We want more!
  3. de Dammies op reis:
    16 mei 2016
    hoi oma, leuk dat je ons verhaal gelezen hebt! We zijn nu weer in Nederland, en de vakantie is bijna voorbij, dus we zullen kijken of we tijd (en zin) hebben om een tweede verhaal van Sicilie te schrijven. We vinden het in ieder geval heel leuk dat je reageert!
  4. Jule van Dam:
    16 mei 2016
    Ik kan me voorstellen dat je nu vriendinnen op wilt zoeken! Fijn dat jullie terug zijn. Ik wacht voor een blog gewoon tot de volgende vakantie. Maar we komen voor die tijd nog wel een paar keer naar Den Haag! Liefs allemaal!