Water-rotsklauteren

21 juli 2019 - Koh Kong, Cambodja

Als het in Nederland 20:00 is, is het in Cambodja 01:00. En als het in Cambodja 10:00 is, voelt dat als 05:00 voor ons! Althans, dat vinden wij. Helaas denken papa en mama daar anders over.... Dus werden we om 09:30 wakker gemaakt om ergens naar toe te gaan. Dat bleek het ‘Mangrovebos’; een enorm bos met mangrovebomen (een boom met heel veel wortels, die boven de grond uitsteken), waartussen met hout en beton een soort verhoogde steiger was gebouwd. We konden prachtig lopen met een supergaaf uitzicht, waarvan we zeker een aantal foto’s zullen toevoegen! Midden in dit bos stroomde een rivier, die we na het wandelen besloten te bevaren.

Daar gingen we, de Dammies in een gammel bootje tussen de Mangrovebomen, met een jochie van dertien achterop die onze boot bestuurde. De bestemming bleek een mooie waterval, waar we ongeveer 400 meter vanaf aan de oever aanmeerden. Maar wij, als avontuurlijke Dammies (daartoe behoort iedereen in ons bezin behalve mama, die bij de boot achterbleef), wilden meer! Dus namen deden we diverse pogingen om tegen de stroming in te zwemmen, met als enige resultaat dat we nog verder weg waren van de waterval dan eerst. Gelukkig kwam Zoë met het idee om over de rotsen aan de zijkant te klauteren. Half-hangend, half-zwemmend kwamen we steeds dichter bij de waterval, na ook nog onder een rots te hebben gelopen en verscheidene keren (bijna) te zijn uitgegleden. En dat was vet! We hadden bijna ons eindpunt (een rots ongeveer 100 meter voor de waterval) bereikt, toen daar onze bootjongen aan kwam springen! Op z’n blote voeten hupte hij soepel over de rotsen waar wij net zo’n moeite mee hadden gehad, om ons vervolgens met handen en voeten (niemand spreekt hier Engels) uit te leggen dat we nu echt terug moesten komen. Dat deden we, en we lieten ons door de harde stroming meevoeren tot de boot, waar mama op ons stond te wachten.

In de avond aten we heerlijk in een leuk restaurantje, en na nog even ons favoriete spel ticket to ride te hebben gespeeld, gingen we naar bed! (Nu maar hopen dat we niet weer om 05:00 wakker worden gemaakt... 😉)

Merel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marinette:
    22 juli 2019
    Bleven jullie te lang weg? Volgens de gids of was het misschien een beetje gevaarlijk?
    Of was het jullie moeder die het allemaal niet zag zitten al die waterspelletjes, maar jullie hebben in ieder geval genoten begrijp ik.
    Het wordt hier tropisch warm vrijdag misschien wel 40 graden in limburg , je zult er maar wonen,💥☃
    Morgen komen Milou en Puck een nachtje logeren! Gezellig!
    Gr.en een dikke knuffel
  2. Marinette:
    22 juli 2019
    Duurde het te lang volgens de gids of was het een beetje gevaarlijk wat de dammies deden.
    Of werd mama een beetje benauwd, jullie hebben er in ieder geval van genoten.
    Morgen komen Milou en Puck een nachtje logeren gezellig hoor
    Het wordt komende dagen tropisch warm hier. Kan vrijdag in limburg wel 40 graden worden je zult er maar wonen☃💥