Vissen, spelen en zwemmen

28 juli 2019 - Koh Rong, Cambodja

Op onze een-na laatste dag en de laatste volle dag op dit eiland maakten we een boottochtje. We hebben gesnorkeld bij een onbewoond eilandje (wat een vette dieren en planten leven er in de zee!), geluncht bij hetzelfde pizzarestaurant als gister in dat drukke dorpje, gevist, en gezwommen in de zee op een ander, onbewoond strandje. En tot slot hebben we gebarbecued op de boot, met de vis die we eerder op de dag zelf hadden gevangen met onze gammele hengeltjes. Zoë en ik hebben allebei een visje gevangen! De rest van onze tijd op het eilandje hebben we veel met de kindjes van de eigenaren gespeeld. Het lieve, knuffelige meisje en de vier schattige, wilde jochies konden geen genoeg van ons krijgen; en wij niet van hun.

We hebben heerlijk geravot, en Peer is zelfs het  ‘gevecht’ aangegaan met een van de vier jongetjes - zelf heeft hij namelijk alleen maar twee zussen die niet in zijn voor een stoeipartij - terwijl wij met de andere kindjes een zandkasteel hebben gebouwd.  Ook speelde we ‘gevangenisje’ - al is dat niet hardop uitgesproken want we spraken niet dezelfde taal - waarbij wij al die kleintjes gevangen namen en op een plateau  neerzetten en ‘gevangen’ hielden. Wat was het leuk om ze zien schaterlachen als wij achter ze aanrenden! De taal van lachen spreekt iedereen.

We zien jullie snel weer, tot dan!

Merel

1. Jule van Dam:
    29 juli 2019
    Hoezo Pizza restaurant, zitten jullie stiekem in Italië?
  2. Marinette:
    29 juli 2019
    Robinson crusoe is er ook zie ik!
  3. Suus:
    30 juli 2019
    Wat doen jullie toffe dingen Dammies!! En er dan ook nog zo treffend over schrijven. Superleuk, we volgen jullie. En eigen gevangen visjes eten, hoe cool is dat🙌