Ronddobberen in een grot!

19 juli 2017 - Hopkins, Belize

Wakker worden! Rond 7 uur 's ochtends stonden de Dammies op. Toen mijn ontbijtje zich bij de termieten in mijn buik had gevoegd stonden we op. Nou, eigenlijk moesten we nog wachten op Zoë. Als langzaam eten een sport was, was Zoë wereldkampioen. Toen ook voor Zoë het eindsignaal had geklonken konden we wél opstaan. Om vervolgens onze spullen in te pakken. Niet echt onze grootste hobby, maar het moet toch gebeuren! Met onze koffers in de achterbak reden we naar onze volgende bestemming. Papa had halverwege iets heel cools voor ons in gedachten; cavetubing. Dat houdt in dat je in een binnenband door een grot gaat dobberen. Gelukkig voor ons hebben we nog een wereldkampioen in onze familie, namelijk de 'ik krijg alles voor elkaar-kampioen', grote Dammie. Nadat papa ons een grote toeristengroep had bespaart gingen we met z'n vijven + gids op stap. Het was ongeveer een kilometer lopen en toen konden we het water in. Om te verkomen dat we van elkaar weg zouden drijven werden onze banden aan elkaar vastgemaakt. Zo dobberden we door de grot. Het was echt gaaf en gezellig! We hebben ook foto's. Daarna reden we weer verder. Ons volgende hotel was aan de kust, met een Nederlandse eigenaar. Er was een zwembad en twee restaurantjes in het hotel. En natuurlijk de zee! Dat is het allerleukst. We aten in het restaurant van de eigenaar rob. Het was echt heerlijk!! We sliepen met een gevulde buik. Op naar morgen!

Merel

1. Jule van Dam:
    25 juli 2017
    Selecteert grote Dammie de adresjes op de voornaam van de eigenaar? Heette de vorige niet ook al Rob?
    weer mooi verhaal, maar met al die spannende avonturen wordt het de razende reporter wel gemakkelijker gemaakt. Liefs aan al de kampioenen van de kampioenen-thuisblijven.
  2. Tenk:
    30 juli 2017
    Volgens mij is dit gewoon de piranha in de Efteling...zijn jullie nog in Nederland?