Drukte in Phnom Penh

1 augustus 2019 - Phnom Penh, Cambodja

Vandaag kwamen we aan in ons hotelletje in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Ons hotel was een gaaf koloniaal gebouw met overal houten versieringen, die overigens ook leidden tot veel gestoten knieën en ellebogen aan al die uitstekende kunstwerkjes, maar ze waren wel heel mooi. Het gebouw zelf paste, ondanks zijn oude stijl, goed in het beeld van Phnom Penh; hoge gebouwen met zwembaden op het dak (zoals dus ook bij ons) die voor een indrukwekkende skyline zorgen. Dit is nog eens anders dan alle andere stadjes tot nu toe! De gezellige restaurantjes, het lawaai en de vele tuk-tuks die de volle straten overheersten. Leuk!

Deze avond ontmoetten we voor het eerst Juffri, een Singaporese jongen, wonende in Cambodja, die de vriend is van de neef van papa. Volg je het nog? Maar deze Juffri, die gelukkig heel aardig bleek te zijn, had zijn Nederlandse vriend (en dat is dus de neef van Dammie) beloofd om ons een avond mee uit te nemen. En zo geschiedde; we aten bij een restaurant met Cambodjaanse specialiteiten, waaronder Tarantula’s..... GatverDAMMIE! (credits naar Alwin). Wij aten gelukkig gewoon lok-lak, een typisch Cambodjaans gerecht met lekker vlees in een lekker sausje.

Juffri werkt bij een groot Aziatisch modebedrijf, genaamd Pedro. In de middag, voor het avondeten, zijn we ook nog even langs de shoppingmall gegaan om kleren uit te zoeken voor de grote, jaarlijkse modeshow van dit bedrijf, waarvoor we zijn uitgenodigd door Juffri. En natuurlijk hebben we de Pedro shop bezocht! Ikzelf heb daar nog een superleuke rugzak gezien, maar die was veel, te duur. Jammer!

Een tuk-tuk reed ons na het eten naar ons leuke hotelletje en hier vielen we even later in slaap. Welterusten en tot morgen!

Merel

1. Jule van Dam:
    7 augustus 2019
    Ik was ook voor dat vlees gegaan. Ik ben niet echt bang voor spinnen maar om ze nou te eten... Dan moet de honger heel groot zijn!