Chillen op een eiland

25 juli 2019 - Koh Rong, Cambodja

Met de boot vertrokken we op 24 juli vanuit Shihanoukville, een grote, vieze stad met overal afval op straat, naar het eilandje Koh Rong. Dit eiland heeft een aantal stranden waar je kan verblijven; wij sliepen op ‘coconut beach’ in schattige bungalows op palen. Ons strandje was vrij rustig, maar had wel een paar restaurantjes waar we konden eten in de avond.

De kleine Dammies (en de grote stiekem ook wel een beetje) hadden de grote behoefte om helemaal niks te doen. Dus dat is precies wat we de eerste dag hebben gedaan; we hebben gezwommen, puzzelboekjes gemaakt, op de schommels gezeten, en lekker veel gelezen. Echt heel veel. Zelfs Peer was niet van zijn Harry Potterboek weg te slaan! Toen hij die vette magische wereld toch even wilde ontvluchten, heeft hij even gevist en zelfs een vis gevangen, die ons bij het avondeten werd opgediend.

De tweede dag was het tijd om toch iets uit te voeren. De kinderen wilden dolgraag naar het klimpark, dat bij een strand lag. De ouders hadden daarentegen behoefte aan een wandeling (hoe dat nou kan, weet ik ook niet). Dus besloten we te wandelen naar het klimpark. Goeie oplossing toch?

De wandeling duurde uiteindelijk ongeveer twee uur. Onderweg kwamen we nog terecht in een heuse muggenzwerm (want tja, dat heb je soms in een jungle) en langs een vrij druk dorpje op het ‘Koh Rong Village Beach’, dat net als Shihanoukville verpest was door het afval en de vele toeristen. Maar ze hadden wel heel erg lekkere pizza!!

Het klimpark zelf was ook supervet; we klommen tussen de apen door (!) over touwbruggen, hangende skateboards, zwaaiende schommels en slackines. En dat allemaal op soms wel 25 meter hoogte met een geweldig uitzicht over de rest van het eiland! Daarnaast was er bij het betalen nog een andere uitdaging; als je een klein parcoursje van klimstenen bevestigd op een horizontale balk voltooide, kreeg je 5 dollar korting! Dat wilden Zoë en ik wel even proberen….. En het lukte! Nadat ik aan Zoë had laten zien hoe ik het had gedaan, haalde zij het ook en kregen we allebei vijf dollar. Dat is nog eens lekker verdienen!

Merel

Ps. De laatste 2 dagen worden in losse blogs geplaatst!