7 woordjes Khmer en een krabbenmarkt.

30 juli 2019 - Kep, Cambodja

Sosedai! We zijn nu al meer dan 2 weken in Cambodja, en we hebben dus inmiddels al best wel wat woordjes Khmer weten te verzamelen. Dus bij deze even een korte cursus van de Cambodjaanse taal; (wel fonetisch, want hoe je dit eigenlijk schrijft, weet ik niet)

Sosedai - hallo

Akon - bedankt!

Akon Chan - heel erg bedankt

Li hai - doei

Tak - water

Puck - drinken

Ploh - tweeling

Met deze paar woordjes en onze handen en voeten komen we overal best ver en deze lieve bevolking reageert ook altijd met een glimlach of een ‘Oh, you speak Khmer?’, waarop wij trots al onze woordjes voor ze opdreunen. Zo ook in Kep, het stadje waar we vandaag zijn aangekomen. Ons hotelletje had een zwembad en daaromheen een aantal bungalows, maar wij sliepen in een supergrote (voor deze begrippen dan) kamer boven het restaurantje dat erbij hoorde. De eerste dag, toen we net waren aangekomen, hebben we precies niks gedaan. Ook wel eens lekker! Ik heb zelf heel veel getekend, Zoë en Peer lagen uren in het zwembad, mama heeft lekker gelezen en papa ging zelfs even naar het dorpje voor een massage. In de avond lieten we ons in een tuk-tuk naar het krabrestaurant ‘holy crab!’ rijden en hier hebben we heerlijk gegeten.

De volgende dag gingen we door met chillen, maar na een paar uur was het toch tijd voor een uitstapje. Een kort uitstapje, dat wel. We zijn samen naar het dorpje gelopen en hebben hier, na even op de boulevard te hebben gelopen en naar apen die over de weg liepen te hebben gekeken, in een lekker pizzarestaurant geluncht. Heerlijk! Ook was er een leuk, grappig krabbenmarktje, waar de verse vis aan bamboestokken geregen ons toe lag te lachen. De geuren, de wind en die gekke kraampjes, een leuke ervaring.

Vervolgens zijn we weer teruggelopen via een vreemde omweg, die ons wel heeft geleid naar het restaurantje waar we die avond hebben gegeten. Dit tentje hoorde bij een groot, luxe resort, en was lekker en gezellig!

Dit waren onze dagen in het leuke stadje Kep. Akon Chan voor het lezen van deze blog, en li hai!

Merel

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jule van Dam:
    6 augustus 2019
    Sosedai allemaal! Wat een leuk verhaal weer ondanks het luilakken.
    Akon Chan en Li hai!
  2. Tenk:
    7 augustus 2019
    Sodeju! wat een mooie naam heeft Puck dan eigenlijk.. :-)