Kanoën door de jungle

25 juli 2017 - San Ignacio, Belize

Wakker worden! We zijn in de jungle! En dat bleek meteen. Toen Peer wakker werd en omhoog keek, zag hij vleermuizen aan het plafond hangen. En niet 1, wel 20! Hij riep ons en met z'n allen hebben we op Peers bed naar deze wonderlijke beestjes liggen kijken. Na het ontbijt zijn we naar het dichtstbijzijnde stadje, San Ignacio, gereden. Papa vond een tourbureautje waar we een grote vijf persoons kano huurden en door de eigenaar stroomopwaarts de rivier op werden gebracht met een busje. Toen kon het avontuur beginnen! In een rivier vol krokodillen (nee, grapje, die waren er niet)  begonnen we aan onze tocht terug naar San Ignacio. Wat een prachtige natuur! Op de hele route hebben we geen mens gezien. Wel leguanen, overigens. En prachtige bergwanden (of het waren heuvelwanden, geen idee eigenlijk), maar het was super! Het duurde ongeveer 2 uur totdat we aanlegden in het stadje. Onderweg hebben Peer, Merel en Dammie nog even gezwommen in deze rivier waarvan we niet weten of er krokodillen zaten maar vurig hoopten van niet. In San Ignacio hebben we avondgegeten en daarna zijn we teruggegaan naar ons junglehuisje.

Merel

1. Tenk:
    1 augustus 2017
    Ik hoorde dat er daar Piranha's zitten .. mist niemand ledematen ?
  2. Marinette:
    1 augustus 2017
    Geen vleermuizenpoep op je bed Peer?
    Wij waren vanmiddag op het strand, saai!
    Maar ook wel weer erg lekker!
  3. Marinette:
    Geen foto gemaakt ?
  4. Marinette:
    Geen foto gemaakt?
    Hebben ze niet op je bed gepoept Peer?
    Wij waren op het strand, geen beesten gezien zelfs geen meeuw!
  5. de Dammies op reis:
    Voor Oma Marinette,
    nee, geen foto gemaakt helaas. De vleermuizen zaten achter een soort gaas dus ook geen poep op onze hoofden! Wij hebben heel erg veel zin in Zoutelande, helemaal niet saai!
    Groetjes Merel
  6. Jule van Dam:
    1 augustus 2017
    Ons wildste dier vandaag was een egeltje dat de straat overstak toen we naar het station fietsten. Opa Léon heeft hem met blote handen bij zijn stekeltjes gepake en in de berm gezet. Geen jungle en helaas ook geen foto want hij was wel snoezig!